چرا به امام رضا (ع) غریب‌الغربا می‌گوییم؟
** بـــــاب الجــــــواد **
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِيِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَيهِ و عَلي آبائِهِ فِي هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِي کُلِّ سَاعَهٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلا
انجمن اسلامي دانش آموزان
يا رضي
ارتباط با مدير
نام :
ايميل:
موضوع:
پيغام :
نويسندگان وبگاه
آرشيو مطالب
ديگر امکانات
پخش زنده حرم حدیث موضوعی ذکر روزهای هفته
محل تبليغات شما
چرا به امام رضا (ع) غریب‌الغربا می‌گوییم؟
نويسنده محمدرضا نصیری در پنج شنبه 12 شهريور 1394 |

استاد پناهیان:

معمولا زائرانی که از مناطق دیگر جهان بخصوص مردم مظلوم مناطق شیعه نشین در اطراف و همچنین آنهایی که در کنار حرم امیرالمومنین(ع) و یا موسی بن جعفر(ع) و یا حتی ابا عبدالله، به پابوس آقا امام رضا(ع) مشرف می شوند این سوال را از ما می پرسند که چرا شما به امام خود غریب الغربا می گویید و گاهی اوقات این سوال برخی از ایرانی ها نیز می باشد.

واقع این مطلب این است که خداوند تبارک و تعالی به ایرانی ها عنایت خاصی داشته و آنها را باهوش آفریده است و ما نیز باید آن را قدر بدانیم و وقتی این جماعت این نام را برای امام خود نامیده اند بی دلیل نیست، دلیل آن نیز بدین صورت می باشد که ما انتظار داریم این امام سلطان عالم باشند و بدون توجه به این صحن و سرا، انتظار داریم که تمام عالم صحن و سرای ایشان باشد و ما نمی توانیم به این مقدار اکتفا کنیم.

ایرانی ها وقتی به پابوس ایشان مشرف می شوند ایشان را غریب الغربا می نامند؛ یعنی اینکه آقا امام رضا (ع) هزاران نفر در نیشابور آمدند و قلم به دست گرفتند تا فرمان تو را بنویسند و سخنی از تو را یادداشت کند، چرا آن هزاران نفر که مشتاق کلام تو بودند شمشیر از نیام بر نکشیدند و تو را بر صدر بنشانند و مامون ملعون را به زیر پای تو بیفکنند که این داغ جگرسوز و سینه سوز ما ایرانیان تا زمانی که فرزند ایشان را در اوج سلطنت عالم ننشانیم آرام نخواهیم گرفت.

یکی دیگر از دلایل نامیدن ایشان بدین نام این می باشد تا زمانی که فرزند ایشان حضرت مهدی بر عالم حکمفرمایی نکند ایشان غریب است و تمام جهان ایشان را نمی شناسند و ما آن قدر باید بگوییم تا این غربت برای اسلام برطرف شود و اقدام عملی در این راستا نیز پذیرش این حقیقت و اجرای آن در زندگی است.

زمانی ایشان ظهور می کند که همه مردم عالم بفهمند زندگی از بندگی، ایمان از وجدان، معنویت از سیاست جداشدنی نیست و تا زمانی که همه اهل عالم نفهمند سیاستشان جز با معنویت نورانی نخواهد شد هر کدام جدا از دیگری فریب و خیانت خواهد بود و مانعی برای ظهور ایشان می باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





لينک دوستان ما
» اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان زنجان
» فلش بنر
» رشد
» تلویزیون اینترنتی رضوی
» ویکی پدیا (فارسی)
» جامعه اهل البیت
» ظهور
» پایگاه منتظران و شیعیان جهان
» موسسه قرآن و نهج البلاغه
» جی پی اس ردیاب ماشین
» ال ای دی هدلایت زنون led
» جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان یا رضی :::: Ya Razi و آدرس ya-razi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





درباره وبگاه

حتما قرار شاه و گدا هست یادتان///// آری همان شبی که زدم دل به نامتان///// مشهد، حرم، ورودی باب الجوادتان///// آقا، دلم عجیب گرفته برایتان ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ امام خامنه ای : امام هشتم علیه‌الصّلاةوالسّلام ولىّ‌نعمتِ معنوى و فکرى و مادّى ملت ماست.
مشخصات نشريه
بـــــــــاب الجـــواد
.: طراحي و کدنويسي قالب :.بـــــــــاب الجـــواد :.
تمامي حقوق مادي و معنوي اين وبگاه محفوظ و متعلق به مدير آن مي باشد.کپي برداري از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...